Czy wiedzieli Państwo: Lekcje wideo, Moja pierwsza strona we Flash?
seria samouczków: Actionscript dla początkujących w SWiSH Max
Więcej tutoriali na blog.swish.pl
![]() |
Podstawy, pierwsze spojrzenie |
SWiSH Max wspiera kreatory i szablony, komponenty, bibliotekę zawartości, efekty tekstowe, ActionScript 2.0, ścieżkę ruchu i wiele innych. Odznacza się nowoczesnym interfacem użytkownika i dostępnością wielu szablonów stron www. |
![]() |
Pokaz zdjęć we Flash za pomocą SWiSH Max | Instruktaż, jak wykonać pokaz zdjęć we Flash, pokaz slajdów, za pomocą SWiSH Max4 |
![]() |
Pierwszy baner, efekt Przesuń |
Jak wykonać Pierwszy Baner z użyciem prostych efektów zmiany położenia (przesuń), przewijaj z lub przewijaj do ... |
![]() |
Filmy wideo flash w SWiSH Max |
Odwiedzając portale internetowe, często Państwo widzą filmy wideo wtopione w banery flash, to nowy trend w reklamie. Ten wpis pokazuje, jak to zrobić w SWiSH Maxie... |
![]() |
Wyskakujący baner na górnej warstwie (brandmark, top layer banner) | Pokażemy, jak wyświetlić taki baner na najwyższej warstwie html, jak go zamknąć. Celowo użyjemy techniki przezroczystości, tak by widoczne były jedynie nieprzezroczyste części banera, a jego tło niewidoczne. Pokażemy też jak najprościej przekazać parametry do Flash używać parametrów FlashVars. Jak przekazać parametr adClick do banera np. AdWords.
|
![]() |
Formularz kontaktowy we Flash w SWiSH Max / Komunikacja z PHP | W poniższym przykładzie przygotujemy formularz kontaktowy, ktory wyśle informacje do strony PHP i odbierze od niej wynik. Strona PHP wyśle e-mail do właściciela strony. |
![]() |
Blask, efekt blasku po napisie | W tym tutorialu wykonamy efekt Blasku przechodzący przez napis...
|
![]() |
Pasek informacyjny we Flashu (ticker tape) | Z pewnością widzieliście Państwo przewijane paski informacji, np. w nowoczesnych telewizjach informacyjnych czy biznesowych.
Są one bardzo wygodne by przedstawić ważne informacje na niewielkiej przestrzeni. Animacja tych pasków zwiększa zainteresowanie oglądającego i często powoduje dłuższe skupienie wzroku do momentu obejrzenia całego cyklu. Niżej pokazaliśmy, jak stworzyć taki pasek infomacyjny za pomocą SWiSH Maxa i nowego komponentu Menu_tickertape ... |
![]() |
Linki z rozwijanej listy (A Combo of links) | Komponent rozwijanej listy ComboBox_szary i funkcja skryptu getURL() mogą być użyte w celu stworzenia rozwijanej listy, która po wybraniu danego elementu, przekieruje po określony adres strony www, np. w celu wykonania linków innych stron, podstron ...
|
![]() |
Jak wykonać kartę Flash z życzeniami w SWiSH Max ? | Instruktaż, jak korzystając z załączonych komponentów wykonać taką kartkę Dzięki wykorzystaniu komponentów SWiSH Max i SWiSH miniMax2, wykonanie tej kartki zajęło mi 30 minut. Rezultat jest niżej...
|
![]() |
Tutoriale producenta | Tutoriale do poszczególnych programów ... |
![]() |
SWiSH-DB | Tutoriale zewnątrznego dostawcy ... |
![]() |
SWiSH Max Tutorials | Tutoriale zewnątrznego dostawcy ... |
Actionscript dla początkujących
Następujące samouczki (tutoriale) skryptu mogą być załadowane z menu (Plik | Przykłady | Tutoriale | nazwapliku.swi). Ta seria jest też dostępna na oddzielnej stronie Acionscript dla początkujących.
Plik .swi |
Nazwa samouczka |
Cel |
Witaj_Świecie_Hello_World.swi |
Pokazuje użycie polecenia trace i Panelu Debug | |
kontrola_przepływu.swi |
Demonstruje użycie zmiennych i instrukcji if i while | |
Przycisk_przykład.swi |
Demonstruje zdarzenie Przycisku on(release) - na puszczenie przycisku myszy | |
Przycisk1.swi |
Demonstruje zdarzenia on(rollOver), on(rollOut) Zdarzenia Przycisku. Demonstruje właściwości _xscale i _yscale | |
Kalkulator.swi |
Przedstawia Obiekty Tekstowe w trybie Wprowadzanym i Dynamicznym. Wprowadza do Obiektu Math | |
Właściwości.swi |
Przedstawia właściwości obiektu: _X, _Y, _xscale, _yscale, _width, _height, _alpha, _rotation, _name i _visible | |
Przeciąganie.swi |
Przedstawia metody startDragUnlocked(), startDragLocked() i stopDrag(). Wprowadza do zdarzeń onSelfEvent( press-wciśnięcie ) i onSelfEvent( release-puszczenie ) by rozpocząć i zakończyć ciągnięcie | |
zrzucenie_obiektu.swi |
Ciągnięcie i upuszczenie obiektu |
Rozpoznanie upuszczenie obiektu w danym miejscu |
Kolizja.swi |
Przedstawia metody isNearTarget() i isNearThis() | |
Gra.swi |
Przedstawia tworzenie funkcji użytkownika, użycie obsługi zdarzeń onSelfEvent (load) by zainicjować zmienne i użyć funkcji obsługi zdarzeń onSelfEvent (enterFrame) by animować obiekty | |
Gra1.swi |
Pokazuje różne funkcje w grach, które mogą być prostsze przy użyciu Fizycznych Właściwości. | |
film_sterowanie.swi |
Demonstruje, jak sterować odtwarzaniem na osi czasu , w Klipach, i jak klipy mogą sterować odtwarzaniem osi czasu głównego filmu, używając różnych wariantów akcji gotoAndPlay(). | |
Witajcie.swi |
Demonstruje, jak użytkownicy mogą dodać tekst do filmu, tak by mógł być użyty w późniejszym czasie w tym samym filmie. Przedstawia metody do wprowadzania tekstu w formularzach, korzystając z obiektów tekstu ustawionych w tryb Wprowadzany i zachowywanie tej informacji, jako zmienna, która może być wykorzystana w dynamicznej zawartości. | |
Maks_tablica_maxarray.swi |
Demonstruje, jak użyć tablice by wyświetlić losowy komunikat. Przedstawia metody Tablic i Math.randomInt() | |
Komunikat_tekstowy.swi |
Demonstruje , jak dane mogą być przekazywane do i z .htm, .asp, .php lub plików tekstowych, które znajdują się na serwerze. Przedstawia metody loadVariables() i pokazuje, jak możesz załadować zewnętrzny plik tekestowy .txt do twojego filmu w czasie jego wykonywania. |
Rekomendujemy by przy przechodzeniu przez tutoriale subpanel Asysty był włączony w Panelu Skrypt, do wprowadzania argumentów akcji i funkcji. Przyjmujemy, że jesteś już zapoznany z narzędziami rysującymi SWiSH Maxa.