Sklep

» Wprowadzany i Dynamiczny Tekst (tutoriale Actionscript dla początkujących)
Kontakt | 
Wprowadzany i Dynamiczny Tekst (tutoriale Actionscript dla początkujących)

Opis

Pokazuje, jak oglądający film mogą wstawić tekst, który może zostać użyty później w tym samym filmie.

 

Cel

Przedstawia metody komunikacji z użytkownikiem poprzez obiekty tekstowe ustawione w tryb Wprowadzany i zachowanie otrzymanej informacji w jako zmienna używana w dynamicznej treści.

 

 

1.    Utwórz nowy plik i zapisz go jako "Witajcie.swi"

 

2.    Wstaw statyczny obiekt tekstowy i ustaw tekst "Enter your name:".

Nota : Jako, że wiele czcionek i ich rozmiarów jest wspierane, na początku wprowadzamy tekst, a następnie dopasowujemy jego atrybuty.

 

    http://www.swish.pl/tutoriale/help/actionscript-dla-poczatkujacych-gen/scripttute12_1

 

3.    Wstaw obiekt Wprowadzany.  Nazwij go "username" i zaznacz opcję 'Cel' w panelu Właściwości tekstu.  Wciśnij przycisk "Białe Tło, Czarna ramka"  Panels-Object-Text-BlackBorder

 

    http://www.swish.pl/tutoriale/help/actionscript-dla-poczatkujacych-gen/scripttute12_2

 

4.    Użyj narzędzia  Autokształtu  by narysować 'Zaokrąglony prostokąt' poniżej tekstu wprowadzanego.  Zmień kolor na niebieski w panelu Właściwości. Użyj zielonych uchwytów by dostosować pozycję gradient i rozmiar krawędziowania. Ustaw obramowanie na Brak .

 

    http://www.swish.pl/tutoriale/help/actionscript-dla-poczatkujacych-gen/scripttute12_3

 

5.    Wstaw Statyczny obiekt tekstowy z tekstem "Continue" i umieść go ponad Zaokrąglonym przyciskiem. Ustaw tekst na pogrubiony i kolor na biały, przytrzymaj klawisz CTRL i kliknij na obydwu: statycznym obiekcie tekstowym i zaokrąglonym prostokącie by je zaznaczyć i podświetlić.  Użyj menu Modyfikuj i wybierz  Grupowanie | Grupuj do Przycisku.

 

    http://www.swish.pl/tutoriale/help/actionscript-dla-poczatkujacych-gen/scripttute12_4

 

6.    W panelu 'Oś czasu' ,na klatce 1 dodaj efekt Umieść dla wszystkich obiektów.  Uczyń to poprzez kliknięcie prawym klawiszem w osi czasu, na klatce 1, w wierszu danego obiektu, i wybierz Umieść.

Dodaj akcję 'Stop' - Sterowanie | stop() - na klatce 2 w wierszu Scene_1 na  'Osi czasu'.  Na klatce 3 dla każdego obiektu dodaj efekt Usuń i następnie dodaj akcję 'Stop' na klatce 4 wiersza Scene_1 .  Oś czasu powinna wyglądać, jak niżej :

 

    http://www.swish.pl/tutoriale/help/actionscript-dla-poczatkujacych-gen/scripttute12_4a

 

7.    Kliknij ikonkę oka przy każdym obiekcie w panelu 'Konspekt' by ukryć je na obszarze animacji.

 

    http://www.swish.pl/tutoriale/help/actionscript-dla-poczatkujacych-gen/scripttute12_4b

 

8.    Wstaw dynamiczny obiekt tekstowy i nazwij go "message" w panelu właściwości zaznacz opcję 'Cel'.  Odznacz opcję  Panels-Object-Text-AutoSizeHeight Auto-Wysokości.  Ustaw na 'Linie' i wprowadź ilość '2'.

 

    http://www.swish.pl/tutoriale/help/actionscript-dla-poczatkujacych-gen/scripttute12_4c

 

9.    W panelu 'Oś czasu', w wierszu "message", wstaw efekt Usuń na klatce 1 i efekt Umieść na klatce 3.  Panel 'Oś czasu' powinien wyglądać, jak niżej:

 

    http://www.swish.pl/tutoriale/help/actionscript-dla-poczatkujacych-gen/scripttute12_5

 

10.    Wybierz obiekt przycisk (Button) w panelu 'Konspekt' i otwórz panel 'Skrypt'.  Wciśnij przycisk 'Dodaj skrypt' i wybierz z menu  Zdarzenia | Przycisk | on(release) .

 

11.    Wciśnij przycisk 'Dodaj skrypt' i wybierz  Deklaracje | name = expr; z menu.  Pozostaw pole Cel puste i wprowadź "inputname" w pole nazwa .  Pozostaw Operator na "= " i wprowadź "username.text" w polu wartość.  Tutaj tworzymy nową zmienną o nazwie "inputname", która będzie przechowywać tekst wprowadzony przez użytkownika w tekście typu Wprowadzany. Panel 'Skrypt' dla obiektu przycisk powinien wyglądać, jak niżej:

 

    http://www.swish.pl/tutoriale/help/actionscript-dla-poczatkujacych-gen/scripttute12_7

 

12.    Wciśnij 'Dodaj skrypt' i wybierz  Sterowanie | gotoAndPlay | nextFrameAndPlay() z menu.

 

    http://www.swish.pl/tutoriale/help/actionscript-dla-poczatkujacych-gen/scripttute12_8

 

Nota: Jest ważne, że zmienna "inputname" jest zdefiniowana przed wykonaniem akcji gotoAndPlay() .

 

13.    W panelu 'Oś czasu', kliknij prawym klawiszem na klatkę 3 w wierszu Scene_1 i wybierz Deklaracje | name = expr; z listy.

 

    http://www.swish.pl/tutoriale/help/actionscript-dla-poczatkujacych-gen/scripttute12_9

 

14.    Użyj rozwijane listy przy polu Cel i wybierz and dynamiczny obiekt tekstowy 'message' z listy.  W polu Nazwa z rozwijanej listy wybierz Text | text. Pozostaw pole Operator na "= " i wprowadź poniższy tekst w polu wyrażenie.

"Welcome, " add inputname add newline add "Thankyou for trying SWiSH Max!"

 

 

    http://www.swish.pl/tutoriale/help/actionscript-dla-poczatkujacych-gen/scripttute12_10

 

Nota:   Tekst w cudzysłowach jest statycznym tekstem do wyświetlenia.  "add" dodaje łańcuch tekstu do końca poprzednika.  Dodaliśmy zmienną "inputname", która została wprowadzona przez użytkownika.  Polecenie "newline" złamie linię (rozpocznie nową linię).

 

15.    Przejdź do panelu 'Obszar roboczy' i wciśnij przycisk 'Odtwarzaj' by uzyskać podgląd filmu.  Wprowadź nazwę w pole input text i wciśnij przycisk Continue.  Powitalny napis powinien być wyświetlony z wprowadzoną nazwą.

 

Nota: Jeśli widzisz jedynie jedną linię tekstu w polu Message, powinieneś poszerzyć szerokość pola dynamicznego obiektu tekstowego lub upewnić się, że masz wyłączoną opcję Auto-Height i ustawioną wysokość na 2 linie tekstu.

 

16.    Wciśnij 'Stop' i zapisz swój film.

 

 

Analiza

Gdy przycisk 'Odtwarzaj' jest wciśnięty, film rozpoczyna odtwarzanie z wstawionym obiektem tekstu wprowadzanego.  Po kliknięciu 'Continue' , zmienna "inputname" jest definiowana i zawiera wartość wprowadzoną w polu Input.  Zmienna ta jest wyświetlana w obiekcie tekstu typu dynamicznego "message".

Powiązane tematy: Flash,Actionscript dla początkujących Kontynuuj
  piątek, 25 kwiecień 2025  
  83339731 wywołań  
(c) Copyright by Dreamsoft 2015. Wszelkie prawa do publikowanej treści zastrzeżone. Nasz sklep wykorzystuje pliki Cookies do sprzedaży oprogramowania: polityka prywatności