Sklep

» Właściwości Obiektu (tutoriale Actionscript dla początkujących)
Kontakt | 
Właściwości Obiektu (tutoriale Actionscript dla początkujących)

Opis

To jest samouczek krok po kroku demonstrujący, jak manipulować właściwościami obiektu tekstowego.

 

Cel

Ten tutorial używa wiele  Obiektów tekstowych w trybach Wprowadzanym i Dynamicznym i przedstawia właściwości obiektu:

_x, _y

_xscale, _yscale

_width, _height

_alpha

_rotation

_name

_visible.

 

Używa także  Zdarzeń obiektu on(press) stworzonych w poprzednim samouczku.

 

plik .swi

"Właściwości.swi"

 

 

1. Załaduj plik  "przycisk1.swi" (menu Plik | Przykłady | Tutoriale). Utwórz tekst w trybie Wprowadzany nazwany Xin . (Zobacz Tutorial Kalkulator po więcej szczegółów). Zapisz plik, jako "Właściwości.swi".

http://www.swish.pl/tutoriale/help/actionscript-dla-poczatkujacych-gen/scripttute6_1

 

Wybierz justyfikację do prawej, Białe Tło, Czarna Ramka - opcja wygodna dla wprowadzania tekstu przez użytkownika.

 

2. Utwórz inne obiekty tekstowe nazwane Yin, xscalein, yscalein, alphain, rotationin, visiblein. Możesz tworzyć nowe obiekty tekstowe za pomocą narzędzia Tekst, lub kopiowania i wklejania obiektu Xin i zmieniania jego nazwy.

http://www.swish.pl/tutoriale/help/actionscript-dla-poczatkujacych-gen/scripttute6_2

 

3. Dodaj statyczne tekstowe tytuły dla tekstów wprowadzanych i poukładaj, jak niżej. Może być łatwiej, jeśli włączysz  Przyciągaj do siatki

http://www.swish.pl/tutoriale/help/actionscript-dla-poczatkujacych-gen/scripttute6_3

 

4. Dodaj teksty w trybie Dynamicznym nazwij je heightout, widthout  i nameout. Dodaj obok korespondujące teksty statyczne zawierające opis pól.

 

http://www.swish.pl/tutoriale/help/actionscript-dla-poczatkujacych-gen/scripttute6_4

5. Użyj  Narzędzia Autokształt by narysować strzałkę AutoShape-Arrowi jak pokazano niżej. Możesz być zmuszony do ustawieia kursora myszy ponad ikonką narzędzia autokształt  autoi i przytrzymania lewego klawisza myszy by zobaczyć poszczególne autokształty. Po wybraniu autokształtu kliknij jeden raz w miejscu, gdzie ma się znaleźć. Nazwij obiekt "arrow" i kliknij opcję 'Cel' w panelu właściwości.

 

http://www.swish.pl/tutoriale/help/actionscript-dla-poczatkujacych-gen/scripttute6_4a

 

 

http://www.swish.pl/tutoriale/help/actionscript-dla-poczatkujacych-gen/scripttute6_5

 

 

6. Wybierz kształt strzałki w 'panelu Konspekt' i przejdź do zakładki Skrypt i dodaj zdarzenie  onSelfEvent (load) dla kształtu strzałki. Użyjemy tej funkcji by zainicjalizować wartości obiektów Wprowadzanych i Dynamicznych.

 

http://www.swish.pl/tutoriale/help/actionscript-dla-poczatkujacych-gen/scripttute6_6

 

 

7. Dodaj deklarację  name=expr; wprowadź w funkcji  onSelfEvent (load) .

http://www.swish.pl/tutoriale/help/actionscript-dla-poczatkujacych-gen/scripttute6_7

 

 

Parametr 'Cel:' ustaw _parent.Xin z listy.

Parametr 'Name:' wybierz Text | text z listy.

Pozostaw operator jako =.

Wpisz _x w pole Wyrażenie .

Alternatywnie ustaw kursor myszy po prawej stronie znaku równania w edytorze skryptu i kliknij prawym przyciskiem myszy. Wybierz właściwość _x z menu kontekstowego  Obiekt | Obiekt docelowy | Właściwości | _x .

 

http://www.swish.pl/tutoriale/help/actionscript-dla-poczatkujacych-gen/scripttute6_8

 

Wynikowa funkcja powinna wyglądać, jak niżej:

http://www.swish.pl/tutoriale/help/actionscript-dla-poczatkujacych-gen/scripttute6_9

 

 

8. W analogiczny sposób, rozbuduj funkcję onLoad, tak by zawierała następującą treść:

 

_parent.Xin.text = _x;

_parent.Yin.text = _y;

_parent.xscalein.text = _xscale;

_parent.yscalein.text = _yscale;

_parent.alphain.text = _alpha;

_parent.rotationin.text = _rotation;

_parent.visiblein.text = _visible;

_parent.heightout.text = _height;

_parent.widthout.text = _width;

_parent.nameout.text = _name;

 

Nota:

Może być łatwiej wprowadzić skopiować linijkę kodu za pomocą Kopiuj, następnie użyć Wklej i przedytować tekst

 

10. Dodaj następujący kod do zdarzenia on (press) przycisku 'b1':

 

arrow._X = Xin.text;

arrow._Y = Yin.text;

arrow._xscale = xscalein.text;

arrow._yscale = yscalein.text;

arrow._rotation = rotationin.text;

arrow._alpha = alphain.text;

arrow._visible = visiblein.text;

 

Zrób to poprzez wybranie przycisku 'b1' w panelu 'Konspekt'.

 

Funkcja on (press) powinna wyglądać, jak niżej:

 

 

http://www.swish.pl/tutoriale/help/actionscript-dla-poczatkujacych-gen/scripttute6_10

 

Gdy ta funkcja będzie wykonywana właściwości strzałki będą odświeżone z nowymi otrzymanymi z tekstów wprowadzanych

 

11. Wybierz zakładkę 'Obszar Roboczy' i kliknij 'Odtwarzaj'. Początkowe właściwości strzałki powinny być wyświetlone.

http://www.swish.pl/tutoriale/help/actionscript-dla-poczatkujacych-gen/scripttute6_11

 

Możesz zmienić X, Y, xscale, yscale, rotation i visible. Gdy je zmodyfikujesz wciśnij przycisk "= " button, by strzałka ze zmienionymi właściwościami była wyświetlona.

 

http://www.swish.pl/tutoriale/help/actionscript-dla-poczatkujacych-gen/scripttute6_12

 

Nota: Gdy zmodyfikujesz "visible" na "0" (zero), to strzałka zostanie schowana.

 

 

Analiza

Te przykład demonstruje różne właściwości, które są związane z   Obiektem skryptu.

 

Funkcja zdarzenia strzałki  onSelfEvent (load) jest używana by ustawić Wprowadzane i Dynamiczne teksty początkowymi wartościami . Właściwości strzałki _X, _Y, _xscale, _yscale, _alpha, _rotation i _visible mogą być zmienione poprzez modyfikację powiązanych pól Wprowadzanych i następnie kliknięcie na przycisk. Funkcja obsługi zdarzeń przycisku  on (press) jest używana by przepisać wartości z obiektów Wprowadzanych do obiektu strzałki.

 

Nota: Zmiana właściwości _xscale i _yscale zmieni także właściwości _height i _width. Nie będzie widać zmiany tych parametrów, gdyż _height i _width są tylko czytane, gdy strzałka jest ładowana.

Powiązane tematy: Flash,Action script dla początkujących Kontynuuj
  piątek, 25 kwiecień 2025  
  83339591 wywołań  
(c) Copyright by Dreamsoft 2015. Wszelkie prawa do publikowanej treści zastrzeżone. Nasz sklep wykorzystuje pliki Cookies do sprzedaży oprogramowania: polityka prywatności