Sklep

» Tablice i liczby pseudolosowe (tutoriale Actionscript dla początkujących)
Kontakt | 
Tablice i liczby pseudolosowe (tutoriale Actionscript dla początkujących)

Opis

Demonstruje użycie tablic (Arrays) do wyświetlenia losowego komunikatu.

 

Cel

Przedstawia metody tablic ( Arrays) i Math.randomInt()

 

 

1.    Utwórz nowy plik i nazwij go "Maks_tablica_maxarray.swi".  Wstaw dynamiczny obiekt tekstowy i nazwij go "message" w panelu Właściwości tekstu.  Upewnij się, że zaznaczyłeś opcję 'Cel', tak by ten obiekt mógł być użyty w skrypcie.

 

    http://www.swish.pl/tutoriale/help/actionscript-dla-poczatkujacych-gen/scripttute14_1

 

2.    Prawym klawiszem kliknij na obiekcie w panelu 'Konspekt' i wybierz z menu  Grupowanie| Grupuj do klipu .  Nazwij klip "mc_message" w panelu 'Właściwości'.

 

    http://www.swish.pl/tutoriale/help/actionscript-dla-poczatkujacych-gen/scripttute14_2

 

3.    Z zaznaczonym klipem w panelu 'Konspekt', otwórz zakładkę 'Skrypt' i wciśnij 'Dodaj skrypt'.  Wybierz z menu  Zdarzenia | Klatka | onSelfEvent (load) .

 

4.    Wprowadź następujący skrypt bezpośrednio w zdarzeniu onSelfEvent (load) w edytorze skryptu. Możesz także przekleić żeby ograniczyć wpisywanie.

   smt = new Array();

   smt[0] = "awesome!";

   smt[1] = "the best!";

   smt[2] = "incredible!";

   smt[3] = "amazing!";

   smt[4] = "my favourite!";

   smt[5] = "powerful!";

   smt[6] = "versatile!";

   smt[7] = "unbelieveable!";  

 

 

Nota: W powyższym skrypcie, nowy pusty obiekt tablicy jest tworzony i powiązany ze zmienną "smt".

Nota:  Pola w tablicy "smt" są dostępne poprzez odwołania do z użyciem nawiasów kwadratowych.  Numer w nawiasach oznacza pozycję (indeks) w tablicy (tablice zawsze zaczynają się od zera).  Komunikat "awesome!" jest zdefiniowany dla 1 elementu tablicy.

 

5.    Po utworzeniu powyższego skryptu, dodaj linię 

message.text = "SWiSH Max is " add smt[

następnie kliknij prawym klawiszem myszy i wybierz z menu  Matematyczne | Math.randomInt({max}) jak pokazano niżej:

 

    http://www.swish.pl/tutoriale/help/actionscript-dla-poczatkujacych-gen/scripttute14_8

 

6.    Po dodaniu skryptu Math.randomInt(), kursor będzie w nawiasach.  Wpisz liczbę "8" w nawiasach (która jest liczbą o jeden większą niż ostatni indeks w tabeli).  Następnie zakończ skrypt dodając nawias "]" oraz linię znakiem ;  Skrypt powinien wyglądać, jak niżej:

 

    http://www.swish.pl/tutoriale/help/actionscript-dla-poczatkujacych-gen/scripttute14_9

 

8.    Idź do panelu 'Obszar roboczy' i wciśnij przycisk 'Odtwarzaj' by podejrzeć film.

Gdyby pojawił się błąd:

 

Nie można używać konstruktora, gdy eksport do SW4: ...

 

Następnie zmień opcje eksportu SWF na SWF5 lub nowszy lub usuń linię:

smt = new Array();

która nie jest wymagana w SWF4.

 

Wciśnij przycisk 'Play' wiele razy by uzyskać losowy komunikat.

 

Analiza:

Klip "mc_message" zawiera zdarzenie onSelfEvent (load), które jest wyzwalane, gdy klip jest załadowany.  W zdarzeniu onSelfEvent (load) jest tworzony nowy obiekt tablicy (Array) . Array rozpoczyna się 0 - zero - jako pierwsza pozycja w tablicy i wartość ma każda pozycja.  Korzystają z funkcji Math.randomInt(), film uzyskuje losowy numer od 0 do podanego w nawiasach numeru.

 

 

 

Powiązane tematy: Flash,Actionscript dla początkujących Kontynuuj
  piątek, 25 kwiecień 2025  
  83338923 wywołań  
(c) Copyright by Dreamsoft 2015. Wszelkie prawa do publikowanej treści zastrzeżone. Nasz sklep wykorzystuje pliki Cookies do sprzedaży oprogramowania: polityka prywatności