Opis
Demonstruje użycie tablic (Arrays) do wyświetlenia losowego komunikatu.
Cel
Przedstawia metody tablic ( Arrays) i Math.randomInt()
1. Utwórz nowy plik i nazwij go "Maks_tablica_maxarray.swi". Wstaw dynamiczny obiekt tekstowy i nazwij go "message" w panelu Właściwości tekstu. Upewnij się, że zaznaczyłeś opcję 'Cel', tak by ten obiekt mógł być użyty w skrypcie.

2. Prawym klawiszem kliknij na obiekcie w panelu 'Konspekt' i wybierz z menu Grupowanie| Grupuj do klipu . Nazwij klip "mc_message" w panelu 'Właściwości'.

3. Z zaznaczonym klipem w panelu 'Konspekt', otwórz zakładkę 'Skrypt' i wciśnij 'Dodaj skrypt'. Wybierz z menu Zdarzenia | Klatka | onSelfEvent (load) .
4. Wprowadź następujący skrypt bezpośrednio w zdarzeniu onSelfEvent (load) w edytorze skryptu. Możesz także przekleić żeby ograniczyć wpisywanie.
smt = new Array();
smt[0] = "awesome!";
smt[1] = "the best!";
smt[2] = "incredible!";
smt[3] = "amazing!";
smt[4] = "my favourite!";
smt[5] = "powerful!";
smt[6] = "versatile!";
smt[7] = "unbelieveable!";
Nota: W powyższym skrypcie, nowy pusty obiekt tablicy jest tworzony i powiązany ze zmienną "smt".
Nota: Pola w tablicy "smt" są dostępne poprzez odwołania do z użyciem nawiasów kwadratowych. Numer w nawiasach oznacza pozycję (indeks) w tablicy (tablice zawsze zaczynają się od zera). Komunikat "awesome!" jest zdefiniowany dla 1 elementu tablicy.
5. Po utworzeniu powyższego skryptu, dodaj linię
message.text = "SWiSH Max is " add smt[
następnie kliknij prawym klawiszem myszy i wybierz z menu Matematyczne | Math.randomInt({max}) jak pokazano niżej:

6. Po dodaniu skryptu Math.randomInt(), kursor będzie w nawiasach. Wpisz liczbę "8" w nawiasach (która jest liczbą o jeden większą niż ostatni indeks w tabeli). Następnie zakończ skrypt dodając nawias "]" oraz linię znakiem ; Skrypt powinien wyglądać, jak niżej:

8. Idź do panelu 'Obszar roboczy' i wciśnij przycisk 'Odtwarzaj' by podejrzeć film.
Gdyby pojawił się błąd:
Nie można używać konstruktora, gdy eksport do SW4: ...
Następnie zmień opcje eksportu SWF na SWF5 lub nowszy lub usuń linię:
smt = new Array();
która nie jest wymagana w SWF4.
Wciśnij przycisk 'Play' wiele razy by uzyskać losowy komunikat.
Analiza:
Klip "mc_message" zawiera zdarzenie onSelfEvent (load), które jest wyzwalane, gdy klip jest załadowany. W zdarzeniu onSelfEvent (load) jest tworzony nowy obiekt tablicy (Array) . Array rozpoczyna się 0 - zero - jako pierwsza pozycja w tablicy i wartość ma każda pozycja. Korzystają z funkcji Math.randomInt(), film uzyskuje losowy numer od 0 do podanego w nawiasach numeru.