Sklep

» Transfer danych - teksty (tutoriale Actionscript dla początkujących)
Kontakt | 
Transfer danych - teksty (tutoriale Actionscript dla początkujących)

Opis

Demonstruje, jak dane są przekazywane do i z .htm, .asp, .php lub plików tekstowych, które znajdują się na serwerze.

 

Cel

Przedstawienie metod  loadVariables() i pokazanie, jak załadować zewnętrzny plik .txt do filmu w czasie rzeczywistym.

 

1.    Utwórz nowy film i zapisz go jako "Komunikat_tekstowy.swi".

Nota: W   opcjach eksportu filmu swf musi być ustawiona wersja swf na swf5 lub nowszą.

Następnie wstaw obiekt tekstu dynamicznego.  W opcjach rozmiarów, odznacz ikonkę Auto-Wysokość  Panels-Object-Text-AutoSizeHeight i wybierz 'Linie' z listy i ustaw na kilkanaście wierszy by pomieścić tekst. Nazwij obiekt tekstu 'message' i zaznacz opcję 'Cel', jak niżej:

 

    http://www.swish.pl/tutoriale/help/actionscript-dla-poczatkujacych-gen/scripttute13_1

 

2.    W opcjach formatowania upewnij się, że opcja  Panels-Object-Text-WrapText 'Zawijaj tekst w przerwach między słowami' jest zaznaczona.  Wciśnij opcję  Panels-Object-Text-BlackBorder 'Białe tło, czarna ramka' i przywiąż zmienną "mymessage" do tego tekstu, jak pokazano niżej:

 

    http://www.swish.pl/tutoriale/help/actionscript-dla-poczatkujacych-gen/scripttute13_2a     http://www.swish.pl/tutoriale/help/actionscript-dla-poczatkujacych-gen/scripttute13_2b

 

3.    Użyj menu Modyfikuj i wybierz  Grupowanie | Grupuj jako Klip, nazwij następnie obiekt "messages" w panelu 'Właściwości'.  

 

4.    Z wybranym klipem w panelu 'Konspekt', otwórz zakładkę 'Skrypt' i wciśnij  przycisk 'Dodaj skrypt'.  Wybierz  Zdarzenia | Klatka | onSelfEvent (load)  z menu.

 

5.    W akcji onSelfEvent (load) i kliknij przycisk  Dodaj skrypt | Zewnętrzne pliki i dane | Załaduj/wyładuj klip | loadVariables(...) .

 

    http://www.swish.pl/tutoriale/help/actionscript-dla-poczatkujacych-gen/scripttute13_5

 

6.    W opcjach loadVariables(), wprowadź "extmessages.txt" w polu URL, wprowadź "this" , Do: Klip.  Gdy opcja If "Ładuj zmienne" nie jest zaznaczona, zaznacz ją.  Panel 'Skrypt' powinien wygląd jak niżej:

 

    http://www.swish.pl/tutoriale/help/actionscript-dla-poczatkujacych-gen/scripttute13_6

 

7.    Następnie, otwórz Notatnik w Windows (lub inny edytor Flash) i wprowadź, tekst z obrazka niżej:

 

    http://www.swish.pl/tutoriale/help/actionscript-dla-poczatkujacych-gen/scripttute13_7

 

Nota:  Zauważ, że w powyższym obrazku, tekst jest zdefiniowany między dwoma znakami and(i) "&".  Gdy ładujesz zmienne z zewnętrznego pliku do filmu SWF, nie masz możliwości użycia znaków & w tekście, ponieważ ten znak informuje Flash player, że tekst się kończy.  Zatem upewnij się, że wprowadziłeś spójnik i zamiast znaku "&", we wprowadzanej treści zmiennej.  Zauważ też, że użyliśmy nazwy zmiennej powiązanej z dynamicznym obiektem tekstowym (mymessage).

 

8.    Po wprowadzeniu tekstu, zapisz go na dysku jako "extmessages.txt" (co jest nazwą URL używaną wyżej w akcji loadVariables() ) i zapamiętaj folder, do którego zapisujesz n ten plik tekstowy.

 

    http://www.swish.pl/tutoriale/help/actionscript-dla-poczatkujacych-gen/scripttute13_8

 

9.    W SWiSH Max, otwórz menu Narzędzia, wybierz Preferencje, Odtwarzacz.  Zaznacz opcję "Określ folder" i kliknij przeglądaj by wybrać folder "extmessages.txt" z kroku #8 .

 

    http://www.swish.pl/tutoriale/help/actionscript-dla-poczatkujacych-gen/scripttute13_9

 

10.  Upewnij się, że jesteś w panelu 'Obszar roboczy' w SWiSH Max i naciśnij przycisk 'Odtwarzaj' w pasku narzędziowy Sterowanie by uzyskać podgląd filmu.  Wiadomość wprowadzona w pliku tekstowym powinna zostać pokazana w dynamicznym obiekcie tekstowym.

 

 

Analiza

Gdy przycisk 'Odtwarzaj' jest wciśnięty, zdarzenie onSelfEvent (load) jest wyzwalane dla klipu "messages".  Akcja loadVariables() jest ustawiona tylko do załadowania zmiennych określonych w pliku.txt w danym adresie URL.

Powiązane tematy: Flash,Actionscript dla początkujących Kontynuuj
  piątek, 25 kwiecień 2025  
  83338922 wywołań  
(c) Copyright by Dreamsoft 2015. Wszelkie prawa do publikowanej treści zastrzeżone. Nasz sklep wykorzystuje pliki Cookies do sprzedaży oprogramowania: polityka prywatności